Monday, February 28, 2011

Divergentno mišljenje stvara kreativnost


Verujem da se svako od nas našao u različitim situacijama kada se osećao blokiran u nastojanju da nađe izlaz. Situacija koju karakteriše beznađe, apatija ili pak strah da će ista večno trajati. I onda u određenom momentu sve se složi, rešenje postane jasno, dostupno i ponovo se javi zadovoljstvo i vrlo često komentar:
“ Ne mogu da verujem da pre to nisam video/la!“

Šta karakteriše divergentno mišljenje?
Set različitih ideja odnosno rešenja na određenu temu, odnosno problematiku.
Divergentno mišljenje je resurs za kreativnost.

       Izbegnite zamku jednog rešenja i izađite iz svoje kutije :)

Ne razmišljajte u pravcu koje je rešenje tačno, već koja rešenja postoje na određenu temu i to bez ograničenja.


Ne razmišljajte o resursima, o prihvatanju vaše ideje, dobiti.
Pustite mašti na volju, izađite iz rutine i poznatih puteva istraživanja.
Nađite sagovornike koji vam mogu dati kvalitetnu povratnu informaciju koja može da skrene vaš kreativan tok iz vama poznatog pravca.

Kao što smo nedavno pričali,http://sandraprvulovic.blogspot.com/2011/02/biti-kreativan-u-zoni-konfora-izaziva.html izađite iz sopstvenog komfora. Uđite u oblast koja vas inspiriše, interesuje ali u kojoj još niste komotni. 

Da bi došlo do sinteze koja ima novinu kao vrednost, potrebno je uvrstiti što više različtih pravaca u misaonom procesu, zatim sve ideje do kojih ste došli, upoređujte, povezujte na nelogične načine, razmišljajte o tome.

Interesantna tehnika koja čini da imate divergentan zapis mišljenja na određenu temu je mapa uma.

Predlažem da pogledate sledeći video.



Čujemo se uskoro i nastavljamo da konkretizujemo temu kreativnosti u praksi.

Pozdrav;) svima koliko god da vas ima


5 comments:

  1. Hvala ;), daj neki primer, kada si rešila neku situaciju tako što si izašla iz svoje uobičajene rutine ... šta god to bilo

    ReplyDelete
  2. Jedno pitanje. Sta uraditi u slucaju kada nailazite na nerazumevanje od strane kolega za vase ideje koje su inovativne i potkovane cinjenicama, npr. da je to bolji nacin za kompaniju ali se one ne prihvataju, odnosno nailazite na otpor ili jednostavno omalovazavanje ideje?

    ReplyDelete
  3. Svaka kompanija ima svoju organizacionu kulturu i po tome se razlikuje od neke druge. Organizaciona kultura je mentalni okvir, zasnovan na stavovima i vrednostima, šta je u jednoj kompaniji prihvatljivo a šta ne. Ukoliko ideja radikalno izlazi iz tog okvira ne treba ni pokušavati ona će sigurno biti odbijena, štedite energiju;) Moguće je inovativno rešenje prilagoditi, čitaj ublažiti na način da bude prihvaćemo od strane rukovodećih struktura ili kolega. Najvažniji korak je osmišljavanje komunikacione strategije ka rukovodećim kadrovima, na način da uvrstite njihove interese i poglede na svet. Najbolje je ako uspete da prikažete da je to ustvari njihova ideja, a ne vaša. Znači prvo analiza, zašto mogu odbiti moju ideju, zatim otkrivanje rešenja - kako u datim uslovima mogu ipak prihvatiti moju ideju - u nekoj korigovanoj formi koja neće narušiti osnovni smisao. Uh al' se raspisah :)ima li još nešto što sam propustila?

    ReplyDelete
  4. Dobila sam odgovor, da, to je nacin. Hvala:) svaka cast!

    ReplyDelete