Monday, February 21, 2011

Isplati li se biti kreativan?


Ljudi se često pitaju da li se isplati biti kreativan i inovativan u poslu u slučajevima kada se većina njihovih ideja nije primenila, niti će se primeniti …




                                                   Moj iskren odgovor je da.

Da vidimo sada zašto se ipak isplati?

Rekli smo biti kreativan znači biti živ. Osoba je stalno u procesu otkrivanja, novog sagledavanja, odnosno takva osoba ne stagnira, razvija se.

  1. Na taj način održavate svoju konkurentnost kao profesionalca danas i sutra
Ono što sam viđala u praksi da ukoliko nema sposobnosti za kreativno iznalaženja rešenja, profesionalac ne može opstati da kontinuirano bude efektivan i efikasan.

  1. Na taj način održavate samoodrživost svoje kompetentnosti
Vaš unutrašnji svet, percepcije, povezivanja i razmišljanja na različite teme se diverzifikuje.Sposobni ste da na određeni problem odreagujete na više različitih načina, kao i da prepoznate najbolji.   

  1. Na taj način uvek  imate mogućnost izbora
I kada pomislite da ćete odustati od ekspresije svoje kreativnosti i da ćete prestati da predlažete, setite se da imate svoje razloge koji su u vašim očima vredni truda, pažnje, rada i svakog minuta uloženog dodatnog napora.

I naravno, većina ideja zaposlenih ne može biti primenjena u poslovnom okruženju zato što ne odgovara trenutnim prioritetima u biznisu. Što ne znači da treba prestati biti proaktivan.

Recite mi neku vašu situaciju kada ideja koja nije bila primenjena na poslu, međutim  vama je lično otvorila novi ugao gledanja koji vas je danas doveo do ? … čega:)

Veliki pozdrav svima :) :) :)



2 comments:

  1. Sjajne teme Sandra!

    Kreativnost je jedna od tema koje me vrlo interesuju, i to više praktično, nego teorijski.
    U toku mog rada u velikim kompanijama, prostor za kreativno rešavanje problema je bio značajno ograničen različitim procedurama i pravilima. S druge strane, korišćenje kreativnog razmišljanja je velika prednost za kompaniju, pa tako ja danas,u svojoj agenciji, podržavam i podstičem svakodnevno ispoljavanje kreativnosti. :) Zaposleni su time zadovoljniji, njihovo mišljenje se uvažava, podržava, a oni su sve proaktivniji u odnosu prema poslu.

    Veliki pozdrav,
    Jasna Nikolić

    ReplyDelete
  2. Hvala Jelena :) drago mi je što u svojoj agenciji imate priliku, kao i svest o značaju implementacije kreativnosti kao standarda u svakodnevnom radu. Smatram da održavanje konkurentne prednosti na tržištu nije moguće bez kreativnih zaposlenih. Samo napred!

    ReplyDelete